Prachtige vlinder

Vandaag een totaal ander bericht. 
Foto's maken is ondertussen ook mijn hobby geworden. Dat komt eigenlijk door de blog, dan moet je wel foto's maken en aangezien mijn vader een mooi camera heeft, (die ik ook mag lenen!) is het helemaal leuk om foto's te maken. Maar het gebeurd ook wel is dat ik van iets anders een fotootje maak. Zo ook een paar weken terug. Er was een hele mooie vlinder in mijn moestuin. 
En hij bleef een poosje in de tuin. Dus ik ben snel naar binnen gerend om de camera, en jahoor, de vlinder was er nog. Ik heb er heel wat foto's van kunnen maken.
Toen de vlinder weg was heb ik gekeken wat voor vlinder het nu precies was. Hij heet Sint Jacobsvlinder. Hij is rood met zwart en wanneer hij vliegt zie je dus vleugels die effen rood zijn. Ik vind het een hele mooie vlinder en op internet las ik dat deze vlinder uit een 'zebra rups' komt. Een geel met zwart gestreepte rups. Ik was vanavond even in mijn moestuin bezig en toen zag ik op een cherrytomaat plant deze rups zitten! Ik was natuurlijk behoorlijk verbaasd en ben snel weer om de camera gerend. En heb een paar foto's kunnen maken. 
 







 
Zo, nog eens een ander berichtje. Vinden je het ook een mooie vlinder? Houden je ook van foto's maken?

Lfs,
Nadine.

Reacties