Tutpopje

Wat vind ik dit een erg lief knuffeltje!
Ze noemen het vaak tutpopje.
Ik vind zelf de naam baby knuffeltje leuker. ;)
M'n moeder had er een paar gehaakt voor verschillende baby's. 
Toen kreeg een docent bijna een baby, dus ik dacht, die ga ik ook haken! 

Dit was mijn resultaat. Omdat ik ik nog niet wist wat het was en wel tijd had om te haken, was ik begonnen met crème en taupe. 
Toen ik het wist of het een jongen of meisje is, was het nog ff snel 3 toeren en een mutsje haken. En klaar! 
Het patroon staat op deze site: http://mepcarla.blogspot.nl
Het was een leuk werkje, met een leuk resultaat!

De kleuren zijn belangrijk vind ik.
M'n moeder had er met knal roze en lichtroze gemaakt. 
Ook één met licht blauw en knal blauw.
Een baby'tje kan lekker met z'n handje het mutsje vast houden,
en met z'n vingertjes in de gaatjes!
Even leuk inpakken, een strikje erop en het kan de deur uit!
Succes!



Reacties

Ellen zei…
Ha Dien, ik vind dit echt een heel leuk knuffeltje. Ik wilde iets leuks haken voor een baby en het idee heb ik op jouw blog gevonden, geweldig! Ik vind de originele beschrijving niet helemaal duidelijk (bijv. bij toer 13) en jij hebt het ook iets anders gedaan (hoeveel toeren totaal? en met een randje vasten op het eind?). Misschien kan je de beschrijving uitwerken zoals jij het hebt gedaan en helemaal op je blog zetten?

Veel succes, ik blijf je volgen!