Leren tas naaien

Dit resultaat vond ik toch zo leuk!
Ik had al een tijdje een tasje nodig, van een bepaalde kleur en een bepaald formaat.
Ik kon het maar niet te pakken krijgen. Dus toen ben ik zelf aan de slag gegaan.
Want ik had een paar dagen vrij en heel veel zin in om dit te maken.
Voorkant
Achterkant en zijkant




















Omdat ik nog niet zoveel ervaring heb met naaien, heb ik het weer lekker eenvoudig gehouden. Vandaar dat het ook in één keer lukte en best snel klaar was.
Ik heb een lap leer op maat geknipt. De boven kanten heb ik dubbelgeslagen en genaaid. Daarna heb ik de goede kanten op elkaar gelegd en dan de zijkanten dicht genaaid. Toen was het nog een kwestie van een bodem naaien en het tasje was al een eind gemaakt. 
Maar toen kwamen de lastigere dingen. Zoals de handvatten en de voering.
In de handvatten heb ik een stukje touw genaaid en die ook vastgenaaid aan de tas zelf, dat is voor de stevigheid. De handvatten heb ik dubbel dichtgenaaid, maar aan de tas heb ik het 'recht' genaaid. Daardoor blijven ze goed overeind staand. 
Na de handvatten heb ik de sluiting gemaakt. Hij hoefde voor mij niet echt dicht, maar ik vond het wel leuk om voor 'de sier' er één te maken. Daarom heb ik een grote, mooie knoop gekocht. Een stukje elastiek en een klein knoopje. (voor de achterkant het elastiek te verbergen) 
 
Als laatste heb ik de voering erin gedaan. Dat was nog even puzzelen of ik het goed deed, omdat het juist andersom moet, de lelijke kanten op elkaar en uiteindelijk van binnen mooi. Maar ook dat is gelukt.
Labeltje erin en,, klaar!
Ik was uiteindelijk rond de €20,- kwijt. Maar ik heb nog stof en leer over, waar ik makkelijk nog 2 tasjes van kan naaien. Das toch ook een leuk prijsje voor een tas? En ik heb gelijk eens met leer gewerkt, dat had ik nog nooit gedaan! :) Heb jij wel is met leer gewerkt?

Liefs,
Nadine.  
 

Reacties

Wat een mooie tas Nadine! Leuk dat je meedeed met Link Your Stuff!
Groetjes, Annemarie