Patroon sleutelhanger

Zoals ik had gezegd heb ik nog een patroon voor jullie.
De sleutelhanger in een huisje vorm. 













Dit is het patroon: 

Sleutelhanger huisje haken.


Toer 1: Haak 10 l, plus 1 keer l.

Toer 2: Haak in ieder l. een v.

Toer 3-10: Haak in iedere v. een v.

Toer 11: In een andere kleur, haak 8 v. haak de laatste 2 samen.

Toer 12: haak eerste 2 v. samen en de laatste 2 v.

  Herhaal dit tot je een puntje hebt.



Maak zo precies nog 1.



Bepaal wat de voor en achterkant is, nu kan je er een deurtje, raampje, huisnummer enz. op borduren. Net wat je wilt en leuk vind. Dit hoeft maar op 1 huisje.

Wanneer je dat klaar hebt kan je ze aan elkaar naaien.
Doe dat als volgt.


Leg de binnenkanten op elkaar. Neem een ruim stuk draad, naaigaren, en naai ze met kleine, strakke steken aan elkaar. 

Ik ben bij een ‘muur’ begonnen. En ben zo over heel het huisje gegaan en de bodem open gelaten. Nu kan je hem binnenste buiten draaien. Een klein beetje vulling erin doen en verder dicht naaien. Vergeet niet nog een klein lusje te maken en die vanboven te bevestigen. Daar kan je de ring voor de sleutelhanger aan doen.



En klaar ben je! Een leuke, kleine (huis)sleutelhanger!
Ik hoop dat het duidelijk is, anders hoor ik het graag! :)

Liefs en fijn weekend, 
Nadine. 

Reacties

Margaret zei…
Wat een leuke huisjessleutelhangers.Leuk om de kleuren aan te passen aan de kleur van je tas. Misschien is het een idee om een stukje lint tussen de twee dakdelen in te naaien in plaats van het gehaakte lusje, Het lintje lijkt dan een beetje op een schoorsteen.
Dank je wel voor het delen van het patroon.

Groetjes, Margaret