Kalebas uithollen

Om alvast, of nog meer in de herfst sferen te komen, heb ik een leuk sfeerlichtje voor jullie!
Ik heb het vroeger ook wel is gedaan, maar nu had ik er ook weer zin in. 
Koop of oogst een beetje kleine kalebassen. Dat is leuk voor op een tafeltje, maar je kan natuurlijk een grote kopen.
Snijd eerst met een mes het kopje eraf. Ik heb een punt mesje gebruikt, en dat ging goed.
Heb je het kopje eraf kan je het gaan uithollen. Dat gaat het makkelijkst met een lepeltje.
Zorg dat alle zaadjes eruit zijn en het andere spul. Wanneer de kalebas helemaal leeg is moet je hem goed drogen. Ik heb 'm een paar dagen in de kas gelegd. 
En klaar! Nu kan je er een waxinelichtje in doen en branden. En kijk maar hoe gezellig het is! Leuk toch!?
Tip: Bewaar de dekseltjes, die kan je er leuk bij decoreren. 
Lfs, Nadine.

Reacties