Gehaakte vlaggenlijn


Een vlaggenlijn. Ik heb deze gehaakt voor een assistente als bedankje. Ik kom eigenlijk nooit meer op die school, dus ik had een mailtje naar haar gedaan voor foto's en ja hoor, die wilde ze wel voor mij maken! Het is ook zo'n aardige assistente! ;)
Het was toen eind klas 2, dus 3 jaar geleden. Ik vind hem nog erg leuk.
Ik ben altijd nog eens van plan om er nog eens te haken, maar dan voor mezelf.



Zo maak je het:
Je haakt verschillende vlaggetjes, net hoeveel je er wilt. Met katoen, haaknaald 3/3,5. Het is een granny model. Dus in plek van een vierkantje is het nu een driehoekje. Gebruik vooral verschillende kleuren, want daar word het erg gezellig van! Als laatste toer heb ik weer vasten gedaan. Dat vond ik mooi als afwerking.
Wanneer al je vlaggetjes klaar zijn is het slim om ze onder een natte doek te leggen. Zo blijven ze goed in model. Als laatste moet je ze aan elkaar haken. Dat ik heb ik gedaan als volgt:
Lossen, dan vasten, zo aan het vlaggetje vast. Dan een aantal lossen. (hoeveel je er zelf wilt) weer een vlaggetje, enz. Dan (met een andere kleur) weer terug. 1 vaste, 5 lossen, 5 lossen verder een vaste. Zo krijg je een soort boogje/openingetje. Op de foto zie je goed wat ik precies bedoel.

 
Ik hoop dat ik je weer lekker heb gemaakt om deze leuke vlaggenlijn te maken. Als je een vraag heb of een opmerking, ik vind reacties erg leuk!

Succes met haken! :)
Lfs, Nadine.


Reacties

Unknown zei…
Wat een vrolijkerd!