Gehaakt poppendekentje.

 Ja..! Hij is klaar..! En.. weer eens een nieuw bericht..!

Mijn lieve nichtje was eind augustus jarig, opa ging een poppenbedje maken, dus wilde tante een dekentje haken. Soms valt het toch weer tegen hoeveel werk en tijd het kost, maar, ietsje later dan de bedoeling, is hij toch klaar! 

Het ontwerp heb ik zelf bedacht, maar het patroontje van de zes-hoek heb ik van ByClaire.

Zie: ByClaire.eu 

De kleuren zijn lekker vrolijk, licht en leuk voor een kind! In totaal heb ik 24 hele lapjes en 6 halve lapjes gemaakt, en met een andere kleur aan elkaar gehaakt. De boven- en onderkant hebben een golvende kant, de zijkanten zijn recht geworden met de halve zes-hoekjes.


Eventjes geblokt en toen ingepakt. Wat is ze er blij mee, en de pop mocht er gelijk onder liggen, en wordt veel gebruikt! Dusja, 'tante Dien' ook blij ;)




Meer willen weten hoe ik 'm heb gemaakt? Zet je vraag in een reactie! 



Liefs, 

Nadine



Reacties