Gehaakt vestje

Dit is toch echt mijn trots, het gehaakte vestje!
Het was best een werk en gepuzzel, maar ik heb wel een erg mooi resultaat!
Dit is het patroon: http://www.garnstudio.com/ Ik heb een XS gemaakt, ik heb gekeken naar het rijtje van de maten, wanneer er telkens 8 bij kwam, heb ik er 8 af getrokken van de kleinste maat. Zo heb ik dat met alles gedaan. Hoewel ik nog wel een paar kleine aanpassingen heb gedaan, vooral bij de mouwen. 










De mouw heb ik zo gedaan:
Begin met een rij lossen, zoveel dat het netjes strak om je arm zit. De eerste toer heb ik geminderd, daarna heb ik bij elke toer op het begin en einde 1 gemeerderd. Tot ik het lang genoeg vond. Toen heb ik eerste toer 3 geminderd, daarna 2 geminderd. (ook op het begin en eind) Totdat je nog maar een klein stukje overheb. Het begin van het minderen moet aan de onderkant van je vestje. En dan kan je het aan het vestje zetten. Ik heb pas op het einde het randje gemaakt. 
Vestje zonder de mouwen.
En het labeltje erin!




Het randje van het vestje en de mouw heb ik één keer gedaan, op het patroon staat dat het 2 keer moet. Ik was het eigenlijk een beetje vergeten, maar ik vind dit uiteindelijk ook heel leuk!


Het garen waarmee ik heb gewerkt is van Mc Wool, Lana grossa, Cotton Mix 130. Een beetje koraal/oranje kleur. Heerlijk om mee te haken en het kriebelt niet! ;)
Het was dus best een klus, maar dan heb je ook wat! 
Vinden je het ook zo leuk als ik? En ga je het ook haken?!


 Liefs!

Reacties

Unknown zei…
Heejj dien,
Echt geweldig leuk!
Als een echt model op de foto ;)
Groetjes,
Ilse
Unknown zei…
Super Dien!
Ellen zei…
Echt heel knap gedaan!!
Sofie V zei…
Wat een leuk vestje!

Doe jij vandaag misschien ook mee aan de 2de editie van Hobbytafel Zaterdag!!! Klik voor meer info en om te zien wat op mijn hobbytafel ligt vandaag!

http://knutselenmetsofie.blogspot.be/2015/07/hobbytafel-zaterdag-2.html

Groetjes, Sofie
Unknown zei…
Gaaf! En dat helemaal zelf gedaan, petje af. Lijkt mij ook leuk om in de toekomst te haken!
Unknown zei…
Nou Dien, het was inderdaad een groot karwei maar het resultaat mag er zijn. Super knap gedaan! Lfs, mm
Prachtig vestje!