Mooie gehaakte bloem

Deze bloem heb ik al meerdere keren gebruikt, want het is zo'n mooie bloem!
Ik heb 'm nog altijd 3 lagen gemaakt, maar hij kan ook nog 4 of 5 lagen. 
In een effen kleur, of meerdere kleuren ik ben er weg van! ;)





 
Waarvoor je 'm kan gebruiken: Op een zelf gehaakte kussen hoes, als ketting (een zilveren ronde ketting waar 'm aan kan hangen) of voor een sleutelhanger, noem maar op. Er zijn heel wat mogelijkheden. 
Het patroon staat op www.wolplein.nl  'bloem 2'. 
Bij toer 4 heb ik in plek van een vaste op de vaste van de vorige toer, een vaste óm de vaste gedaan. Dat zie je dan aan de voorkant. Ik heb dat van een ander patroon, wel van dezelfde bloem, maar die kan ik niet meer vinden. Dus daarom leg ik het jullie uit.
Het patroon stopt ook na de tweede laag, in principe moet je het zelfde doen voor de 3e laag. Je moet wel 7 lossen doen, in plek van 5 lossen. En voor de 4e laag 9 lossen. Bij elke laag 2 losse erbij. En natuurlijk moet je ook meer halve stokjes en stokjes in de boog van lossen doen.

Ik hoop dat het duidelijk is hoe ik het heb uitgelegd. Anders hoor ik het graag!

Reacties