Washi Tape Slinger

Washi tape is een bekend iets.
Te koop bij de HEMA, Xenos, Action enz.
Super leuk en handig!
Je kan er heel veel dingen mee doen.
Een poosje terug heb ik een slinger gemaakt.
Het idee kwam van http://www.huisvanbelle.nl/ (onderdaan)
Zo moet je het maken:
Verzin allereerst je zin, spreuk. Ik wist het niet zo goed en uiteindelijk is het geworden:
God Loves You. Wel een mooie spreuk om op je kamer te hangen!
Zoek dan oude tijdschriften op waaruit je mag knippen. Maak eerst van gewoon wit papier een voorbeeld hoe groot je je vlaggetje wilt hebben. (Zie afbeelding; P op het vlaggetje)
Trek dat over op een leuke bladzijde in je tijdschrift. Ik heb bladzijdes met veel tekst opgezocht.
Maak zoveel vlaggetjes als je nodig hebt.
Gum de potlood lijntjes weg.


Trek het over en knip het uit.
  Potlood lijntjes weg gummen.









  

Vouw dan het bovenste randje dubbel. Om een touwtje heen.
Ik heb haakgaren gebruikt van Scheepjes, Stone Washed.
Plak het aan de achterkant vast met een stukje washi tape.
Dan komt het lastige werk; maak met de washi tape de letters op je vlaggenlijn. Vooral de O en de S waren erg lastig. Maar het is uiteindelijk redelijk goed gelukt. Als alle letters erop staan ben je eigenlijk al klaar! 


Plak met stukje tape vast.
Letters op de vlaggetjes.










Op een leuk plekje hangen en het is helemaal klaar!  Het handigst is om met washi tape op te hangen, want het ziet er leuk uit en het is heel makkelijk te verwijderen zonder resten!
Ik heb ook een bloemetje gemaakt voor op een vlaggetje. Ook met washi tape! 



Binnenkort leg ik jullie uit hoe je het bloemetje maakt!
Een slinger is leuk voor op je kamer, maar ook erg leuk om cadeau te geven! 

Lfs, Nadine.

Reacties